zaterdag 17 januari 2009

Sven Jamin (+17-01-1989)


Is het toeval dat ik gisteren door een auto gegrepen werd, bijna dag op dag twintig jaar na het overlijden van mijn beste jeugdvriend, Sven Jamin? Vlak na de aanrijding moest ik wel aan hem denken, aan wat er toen is gebeurd en hoe ik, in tegenstelling tot Sven, er nu slechts met de schrik en een aantal kneuzingen was van afgekomen. De gebeurtenissen van gisteren brachten het tragische ongeval weer in herinnering. Sven was met zijn bromfiets tussen de gesloten slagbomen van de spooroverweg te Bouwel doorgeslalomd in de hoop de trein naar Antwerpen alsnog te kunnen halen. Hij werd echter gegrepen door de trein uit de andere richting. De klap werd hem fataal. Het plotse heengaan van Sven heeft op mij steeds een diepe indruk nagelaten. Tijdens de eucharistie van vanavond heb ik hem in mijn gebed opgenomen. Mag ik van u, beste lezer, hetzelfde vragen? De afbeelding die ik heb bijgevoegd is een klasfoto uit 1981. Sven zit op de foto helemaal links onderaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten